Recenze – Logan: Wolverine zlomí fanouškům srdce

0
787

Poslední film s Hughem Jackmanem v roli Wolverina a Patrickem Stewartem coby představitelem Charlese Xaviera si odbyl svou premiéru. Já vyrazila jakožto vyslanec Culture Times a přináším vám čerstvě upečenou recenzi. Snažila jsem se prozradit co nejméně, přestože mě film zavrtal do sedačky kinosálu a nejradši bych do světa vykřičela všechny podrobnosti. 🙂

Poslední dítě s mutagenem se narodilo před více než 25 lety. Společnost je očištěna a zbytek mutantů se raději skrývá. Z X-Menů zůstal naživu jen Wolverine a Charles Xavier, kteří se společně snaží přežívat v Texasu.

logan_charles_xavier

Na Loganovi se podepsalo stáří. Ze síly, hbitosti i sebe uzdravování mu zbyly spíše vzpomínky. Navíc ho sžírá deprese, která mu našeptává, že nejlepší řešení je, prohnat si kulku hlavou. Senilní Xavier trpící ochromujícími záchvaty ohrožuje sebe i ostatní.

logan_youtube

S příchodem Laury (Dafne Keen), holčičky se zvláštními schopnostmi nápadně připomínající Wolverina, se vše změní. Je nemožné, aby se po „očistě“ lidstva projevil mutagen u malého dítěte. Proto její dar budí nezdravou pozornost (hlavně u padouchů). Asi vás napadlo, že odstartuje sled událostí, které všem převrátí život naruby a nic už nebude jako dřív.

Logan

Tvůrci slibovali temnější příběh i vývoj postav, což dodrželi. Jedná se o nejsyrovější a nejtemnější film série X-Men. Uřezané končetiny, probodnuté lebky a přítomná brutalita není na hraně, ale koketuje s nezvyklostí. Právě u této ságy nebyla zrovna na „denním“ pořádku, což může některé fanoušky vyvést z míry. Každopádně vás to více přiblíží realitě. Řeknete si: „Jo, takhle nějak by to ve skutečnosti mohlo fakt bejt“. Filmaři se také vyhnuli přemrštěným efektům i do očí bijícímu porušování fyzikálních zákonů. Za mě palec nahoru. Rovnou všechny čtyři.

logan_wolverine_youtube.com

Mangold si (alespoň u mě) napravil reputaci po zpackaném Wolverinovi odehrávajícím se v Japonsku. Udělal na mě dojem. Nebál se příběh založit na slabosti a zranitelnosti místo typické a okoukané neporazitelnosti superhrdinů. Sáhl do soudku pro dávku explicity a vyždímal veškerý potenciál příběhu. Díky tomu se Hugh Jackman i Patrick Stewart se svými postavami rozloučili se ctí. Ale pozor. Nejspíš vám při sledování ukápne slzička.

Laura
Nejradši bych vám prozradila ty největší jobovky, ale nemůžu. Teda můžu, ale zkrátka si to líp vychutnáte na vlastní oči. Zajděte si do kina. Stojí to za to. Ale jenom v případě, že o pár míst vedle vás zrovna nebude někdo třetinu filmu chroupat popcorn tak hlasitě, jako by kolem běželo stádo bizonů. Pak se budete soustředit hlavně na to, že mu chcete fyzicky ublížit, nebo si aspoň představovat, jak ty křupavé kuličky akustické zkázy vezmete a zahodíte na druhej konec sálu.