Recenze: Bastille potěšili Prahu češtinou i osvědčenými hity

0
438

Britská kapela Bastille Prahu během svých turné nevynechává. Do hlavního města dorazila už po několikáté a přivezla s sebou jak osvědčené hity, ukázky z nové desky, ale i zajímavé předskokany.

Fórum Karlín, místo působiště britské kapely pro 21. února sice vyprodané nebylo, ale vůbec to tomu nevadilo. Fanoušci i tak dokázali vytvořit příjemnou atmosféru a až na pár konfliktů mezi pánským zastoupením, nikdo se nestrkal a nevytvářel zbytečné tlaky. Nikdo se nesnažil ani o žádné pogo, kterého jsme občas svědky i při rockových koncertech. Na Bastille by se to opravdu nehodilo.

Britům předskakovali hned dva interpreti, což se mohlo zdát nekonečné, ale novodobí talenti v podobě kapely Fours a především Lewis Capaldi to nedovolili. Kapela včele se zpěvačkou Edith Violet vytvořila příjemně tklivou atmosféru, kterou pak pokračoval Skot Lewis Capaldi, kterému my v redakci předpovídáme úžasný rok. Capaldi se jednou ráno probudil a zjistil, že jeho skladbu Bruises si na Spotify pustilo více než milion lidí a chtějí další. On jim vyhověl a pohádka byla na světě. Jeho největší počin Someone You Loved je neskutečný a i když o sobě Lewis tvrdí, že je jen tlustý Skot, co neumí zpívat a nikdo ho nezná, pravda to rozhodně není. Mladíkovi byste sice za jeho neupravený vzhled dali pětikorunu, ale když otevře pusu, zůstane s tou vaší dokořán. Jeho hlas se k němu totiž vůbec nehodí. Něco takového před pár lety způsobil jiný Brit, George Ezra. Vypadá to, že na jeho úspěch naváže právě Lewis Capaldi, který v Čechách vystoupil už potřetí.

“Vlastníme tuhle noc.” Stálo na jednom z plakátu na plátně, které poblikávalo před koncertem samotných Bastille. Ti začali na minutu přesně a od začátku ukázali, že jejich výrok je pravdivý. Bastille od začátku diktovali tempo a fanoušci se jim zcela podřídilo. Důkazem toho bylo, že jakýkoliv hit od nich zpívali se vší parádou. “Stil avoiding tomorrow?“, tedy “Stále se vyhýbáte zítřku?” to je heslo nejnovějšího turné, které uvozuje očekávanou čtvrtou Britů, ze které je mimo jiné i jedna z prvních písniček Quater Past Midnight. S časem si Bastille hráli celý večer, protože hodiny byli ukázany skoro u každé písničky. Vypadá to, že tady to bude záměrné a čtvrtá deska bude mít s časem něco společného.

Na pódiu střídala kapela jednu písničku za druhou a hity střídali novinky. Při písničce Grip dokonce jeden z fanoušků věnoval zpěváku Danu Smithovi ceduli s částí textu. Za něj si vysloužil paličku. A nebylo to jediné milé gesto od britské formace. Smith, který jen den předtím vystoupil společně se zpěvačkou Pink na Brit Awards se snažil mluvit česky a nezmohl se jen na prosté děkuji. “Mluvím hezky česky. Jsme Bastille. Jak se máte?” řekl Smith hned na začátku a po skoro každé písni se snažil česky alespoň děkovat. A nutno dodat, že toto vždycky potěší. Na písničku Bad Blood si pozval právě Capaldiho a přestože písnička neměla takový drive, jako známe z nahrávky, bylo to něco jiného.

Bastille poslední dobou do svých písní míchají elektroniku a trochu se odklonili od svého indie rocku, ale vlastně to vůbec nevadí. Právě naopak, do jejich tvorby to vnáší nový elán a vítr. To ale neplatí o písničkách jako Pompeii, We Lost in Fire, Grip, Laura Palmer a dalších. Kapela představila i chystané novinky. Při One the Night si Dan Smith přidřepl, což po něm zopakovalo většina haly a ve chvíli, kdy vyskočil, vyskočil dav také. Jako jeden muž, jako jeden fanoušek.

Přídavky patřili hitům. Jedním z těch je Happier, ze kterého se stal v loňském roce opravdu trhák a nebylo by se čemu divit, kdyby spolupráce s maskovanám Marshmellem pokračovala. U písničky Flaws Dan Smith ukázal, že manýry hvězd mu jsou cizí. Skočil totiž mezi diváky a v klidu si za záře mobilů a foťáků došel až do prostředního pódia a pak se davem opět vrátil zpěvák. Bastille ukázali, že jejich fanoušci nemohou být šťastnější a že se na svou českou základnu mohou spolehnout.