Recenze: Film Rocketman ukázal Eltona Johna jako normálního, ale i šíleného smrtelníka

0
45

Ano, je nutno podotknout, že v posledních několika letech jsou velmi oblíbené životopisné filmy o slavných skupinách, zpěvácích a umělcích celkově. Nejvíce zatím u fanoušků zabodoval film Bohemian Rhapsody, ale směle mu může konkurovat novinkový Rocketman. Ten vypráví životní příběh Eltona Johna a oblíbili si ho nejen fanoušci, ale hlavně kritici.

Životní příběh Eltona Johna (Taron Egerton) zná celý svět. Talentový chlapec dokázal zahrát na klavír téměř cokoliv a stačilo mu to jen slyšet. Jeho geniální hudební talent ale nedokázalo okolí moc ocenit. Kromě babičky, která ho v hudbě vždy podporovala. Matka si ale všímala spíše sama sebe a otec miloval jazz, pop a jiné žánry neuznával. A neuznával zřejmě ani svého syna a manželku, od nichž odešel. Rodinné vazby jsou pro následný život Eltona velmi podstatné, proto je nutné je zmínit.

Elton se proslaví jako geniální, ale trochu šílený muzikant. Není pro něj problém vzít si barevné kostýmy plné peří a třpytek, vysoké boty a případně se i nalíčit či dozdobit model výraznými brýlemi. Šokovat, to je pro Eltona ten hlavní smysl. A nebojí se ani divokých večírků plných alkoholu, drog a sexu. Není se proto čemu divit, když zpěvák skončí v léčebně, protože životní tempo nemůže vydržet pořád.

V první řadě je nutné zmínit, že jako producent se pod filmem podepsal sám Elton John, tudíž by mohlo nastat, že by film udělal podle sebe a nastavil ho tak, aby on z něj vyšel v co nejlepším světle. To se naštěstí neděje. Rocketman ukazuje britského zpěváka upřímně a pravdivě. Žádné hraní si na dokonalost, zkrátka vše je ukázáno, jak to bylo. Výhodou celého filmu je i představitel hlavní role Taron Egerton, který se objevil například ve filmu Robin Hood či ve filmové sérii Kingsman. Taron se do role známého zpěváka položila a na rozdíl od Ramiho Maleka ve filmu Bohemian Rhapsody odzpíval všechny písničky sám. Díky make-upu byste si skoro mohli myslet, že se jedná o samotného Johna, protože i rysy má herec opravdu skoro stejné. Jeho herecký projev byl sebevědomý, přesvědčivý a film si získává plusové body i za něj.

Srovnání právě s Bohemian Rhapsody by se nabízelo už kvůli tomu, že režisér filmu Dexter Fletcher dodělával i film o Freediem Mercurym. Na rozdíl od Bohemian Rhapsody je Rocketman vyprávět stylizovaněji, dychtivěji a bez zbytečného sentimentu, což může být u diváků nevýhoda. Ano, některé scény jsou zde zbytečné a daly by se proškrtat, ale baví od začátku do konce, například už první scéna, kdy sedí Elton John v kostýmu ptáka ohniváka v léčebně a vypráví své dětství. Postupně se svléká a odhaluje své pocity. Už to ukazuje, že tady se nejedná o nějaký sentiment a vše bude zobrazeno bez příkras. I milostné scény mezi ním a manažerem Johnem Reidem (Richard Madden) jsou ukázané tak, jak byly.

Elton versus Freddie

Dominantní je ve filmu i hudba, což je celkem logické. Vzhledem k tomu, že John má na kontě desítky hitů, které ve snímku zazní, je to prostý krok. A scéna, kdy se v ušmudlaném bytě rodičů zrodí mega hit Your Song je jedna z nejkrásnějších v celém filmu. Zklameme ale všechny, kdo čekají písničku Candle In The Wind – ta nezazní. Na konci filmu si divák uvědomí dvě důležité věci. Že písně Eltona Johna zná, i když ho neposlouchal, a že jsou hodně výjimečné. A že na rozdíl od Freediho Mercuryho nad svými démony vyhrál.

Více filmových recenzí