Recenze: Film Yesterday měl dobrý nápad, zastavil se někde v půlce

0
222

Se snímky o slavných interpretech a kapelách se v posledních letech roztrhl pytel. Rozhodně za to nemůže sláva filmu Bohemian Rhapsody, spousta z nich byla vytvořena ještě před jeho úspěchem. Po Rocketmanovi o Eltonu Johnovi přichází film Yesterday, který má celkem nečekaně připomínat kapelu The Beatles. I když slovo připomínat možná není moc na místě.

Jack (Himesh Patel) je velmi neúspěšný písničkář, který chce hraní pověsit na hřebík. Ať dělá cokoliv, poslouchá ho jenom jeho nejlepší kamarádka Ellie (Lily James). Pak má ale nehodu, při které ho srazí autobus, což mu nečekaně změní život. Když kamarádům po svém návratu z nemocnice zahraje písničku Yesterday od The Beatles, zjistí, že ji nikdo nezná. Mohl by to být jako dobrý vtip, kdyby se stejně nechoval i internet. Nejslavnější kapela všech dob jakoby nikdy neexistovala a Jack vycítí příležitost, že teď by to konečně mohlo vyjít. A ono to vyjde.

Námět toho, že by slavná kapela z Liverpoolu nikdy neexistovala a pamatoval by si ji jen jediný člověk, je skvělý. Film navazuje na úspěšnou sérii životopisných filmů, ale trochu jinak. Je originální, vtipný a zároveň uslyšíte známé hity, občas v trochu jiném podání. A věřte, že v kině si Yesterday, Help či All You Need Is Love budete pobrukovat všichni. Výborný výkon předvádí Himesh Patel nebo Ed Sheeran, který si ve filmu zahrál sám sebe a dostal poměrně dost prostoru. Nejlepší je ale Kate McKinnon, jež ztvárnila Deborah, ambiciózní manažerku, které jde jen o peníze. Možná je to postavou, ale vždycky když byla Kate na scéně, stálo to za to a divák se opravdu bavil.

To Lily James jako Ellie je přesný opak. Ne že by hrála špatně, ale její postava je tak nudná, nepropracovaná a nerozhodná, až to bolí. Nikdy nevíte, co chce, i když to je jasné už z traileru, který ještě k tomu nejenže prozradí hlavní zápletku, ale skoro i konec. U Lily James jsem ještě neměla štěstí na roli, která by mě v jejím podání fakt bavila a neměla touhu ji zabít, takže zatím u mě herečka moc nevyhrává.

Je obrovská škoda, že námět, který nad ostatními životopisnými filmy o slavných interpretech vyniká, zůstal vytěžen tak napůl. Ve filmu je totiž rozjeto několik linek, ale žádná není pořádně dotažena do konce a není dovysvětlena, čehož si všimne pozorný divák vždycky. Což je opravdu paradoxní i vzhledem k tomu, že scénáře se ujal Richard Curtis, autor nesmrtelných filmů jako je Láska nebeská a Deník Bridget Jones.

Ne že by to byl špatný film, je skvělé, že nestaví na velkých jménech a hvězdách, ale super námět nevyužili tvůrci dostatečně. Jedná se tak ale o letní oddychovku, na níž je dobré zajít nejen kvůli Edu Sheeranovi, ale hlavně kvůli nestárnoucí hudbě Beatles. Je ale otázka, zda by hity, které Brouci napsali v šedesátých a sedmdesátých letech, trhaly žebříčky hitparád i v roce 2019. Dobré ale je, že se nejedná o další životopisný film, který by vedle Bohemian Rhapsody a Rocketmanovi trochu zapadl.