Recenze Rock for People 2018: Festivalu chyběla zvučná jména,

0
301
The Kooks

Letošní ročník Rock for People neměl vůbec lehkou pozici – zvučná jména mu ukradl Aerodrome, fanoušky Rolling Stones a chill-out zóny oslava 115. výročí Harley-Davidson. Unavené a táhlé atmosféře ve festival parku nepomohlo v prvních dnech ani nesnesitelné vedro a oproti loňským ročníkům slabý výběr jídel. Pokud tedy nejste na slovo vzatý milovník burgerů. Těch bylo všude požehnaně.

Středa v rytmu anglických kapel

Kde nestačil doprovodný program, tam to zachránila známá jména. Ze středy zmiňme například dynamické Enter Shikari či poněkud klidnější anglickou čtveřici The Kooks. Ani pro jedny zmíněné nebyla prkna Rock for People ničím novým. Enter Shikari nezapomněli na své staré hity, kterými ovládli Lucernu Music Bar téměř před deseti lety, kdy navštívili Českou republiku prvně. Oblíbenou hitovku You’re Not a Winner zakomponovali do 8minutového mash-upu, ve kterém bez přestávky odehráli hned 4 písničky. Zatímco rozjaření Enter Shikari rozparádili dav svými divokými tóny, The Kooks rozvášněný dav ukolébal (v dobrém slova smyslu) svými houpavými tóny.

The Vaccines

Dlouho očekávaní Marmozets zahráli ve čtvrtek

Jednou z nejočekávanějších kapel letošního ročníku byli Marmozets. Nadupaná pětka ze západního Yorkshiru s kouzelnou frontmankou Beccou Macintyre to měla na rockáči rozjet už loni. Své evropské turné ale zrušili a cestu do našich končin si našli až letos, zato s novou deskou Knowing What You Know Now. Na první pohled křehká Becca se nebála do svých vokálů pořádně opřít. Energie z celé kapely sálala na míle daleko a na jejich synchronizovaný pohyb na stagi byla radost pohledět.

O skvělý zážitek i díky dobrému ozvučení nepřišly ani zadní řady. Synergie mezi kapelou a fanoušky fungovala dokonale. Energie, kterou Marmozets do fanoušků nalili se jim vracela obratem zpět. Svou roli v pozici předskokana The Prodigy zvládli tak dokonale, že se nebojíme říct, že to byli právě Marmozets, kteří byli čtvrtečními headlinery. The Prodigy tak dostali skvěle připravené publikum. Teď to jenom nezkazit.

The Prodigy

Zatažená obloha, tma a rudý měsíc na jednom konci festival parku. Legendární The Prodigy si pro svou vizuální show nemohli vybrat lepší počasí. Jejich koncert se nesl průřezem starší tvorby plné nesmrtelných songů i písniček z jejich poslední řadovky The Day Is My Enemy.

Závěrečnou after party si vzal na starosti DJ Sigma, který rozproudil krev v nejednom návštěvníkovi festivalu. Jeho songy patří k těm, které chtě nechtě znáte a při tak dobře rozjeté párty vás nenechají klidnými. Ze čtvrtka stojí za zmínku také britští Blossoms, kteří byli příjemnou podvečerní oddychovkou.

Atmosféra na festivalu byla skvělá

Pátek byl sázkou na jistotu

Pátek ovládli původem australští Sick Puppies. Ti se za svou dvacetiletou kariéru podívali do České republiky poprvé. Kromě nespoutané show potěšili své fanoušky také autogramiádou, na kterou si je zpěvák Bryan Scott odvedl přímo z pódia. Následovali američtí The Skillet, kteří zopakovali úspěch z roku 2016, kdy se na festivalu objevili poprvé. Publikum si žádalo přídavek a vydrželo u toho setsakramentsky dlouho. Jeden by i doufal, že se jim to nakonec podaří. Oproti jiným ročníkům však letos přídavky nebyly součástí programu. Festival završili němečtí Beatsteaks. Ti vyprodávají koncerty v České republice od té doby, co se objevili před sedmi lety na Rock for People. Natřískaný kotel tak nikoho nepřekvapil.

I přes slabší line-up a rozpačité popocházení po poloprázdném festival parku (ale možná to bylo jen zdání vzhledem k rozmístění stagí a chybějícím chill-out zónám) si rockáč i letos udržel svou atmosféru. Snad bude příští rok šťastnější a nadupanější.

Xindl X nezklamal