Recenze: Spiderman ukončil Marvel fázi tři, balancuje mezi teenage komedií a akčním filmem

0
236

Společnost Marvel představila další novinku ze svého světa komiksů. Jedná se o další díl ze série o pavoučím muži a zároveň ukončení fáze tři. Spiderman: Daleko od domova objede půlku světa, zastaví se i v Praze a touží po tom říci spolužačce, že se mu líbí. Povede se mu to?

Spiderman alias Peter Parker (Tom Holland) se chystá na prázdniny do Evropy, které si chce pořádně užít. Doma nechá i kostým pavoučího muže. Má totiž plán. Chce koupit dárek pro MJ (Zendaya), dát jí ho na Eiffelově věži a říct jí, že se mu líbí. Na první pohled dobrý nápad, který ale tak úplně nevyjde. Kostým jede s ním a navíc ho hned v Benátkách přepadne Nick Furry (Samuel L. Jackson) a oznámí mu, že je potřeba, aby pomohl S.H.I.E.L.D.u a Quentinovi Beckovi (Jake Gyllenhaal) s mocnými elementály. Peter se ještě k tomu musí vyrovnat se smrtí Tonyho Starka alias Iron Mana a s tím, jestli je to právě on, kdo má být novým velitelem Avengers. Všichni si to totiž myslí. Kromě něj.

Spiderman: Daleko od domova úzce navazuje na Avengers: Endgame, takže pokud jste poslední díl o superhrdinech neviděli, na Spidermana nechoďte. A právě svět bez hlavních superhrdinů byl pro tvůrce novinky největší oříšek. Spiderman musel všechnu tíhu světa vzít na svoje bedra a zvládnout ohromit jen svým kouzlem. Nutno dodat, že Tom Holland je jako Spiderman roztomilý, a přestože je mu třiadvacet, v pohodě zvládne hrát šestnáctiletého kluka. Pomáhá mu k tomu nejen jeho mladistvý vzhled, ale i scénář. Ten totiž předepisuje poměrně dost teenage scén, které skýtají i jistou romantiku a takové ty běžné problémy, jež provází svět mladých. A Peter je chce řešit a ne přemýšlet nad záchranou světa.

Nutno dodat, že právě ty romantické scény nejsou trapné, ale právě naopak. Režisér John Watts v nich dobře bruslí, působí to vtipně a pobavíte se u nich. Skvělé jsou i akční scény, kterým dominují iluze. Špatná není ani ta z Prahy, kde se velká část filmu odehrává a hlavní město má ve snímku výraznou roli. Závěr filmu je neskutečně akční, napínavý a propracovaný. Pracovat s iluzemi je skvělý nápad, který vyšel a můžeme jen doufat, že další podobný ještě někdy přijde. Navíc Marvel splnil touhu rodičů, jelikož na Spidermana mohou vzít i děti. Sice jim možná budou muset zavřít oči, ale první romantický polibek určitě vidět mohou.