Spojení Tata Bojs a Symfonického orchestru českého rozhlasu mělo víc předností než chyb

0
1874
Tata Bojs a SOČR

Skupina Tata Bojs se přes půl roku připravovala na jedinečný koncert, v němž se chystala spojit své síly se Symfonickým orchestrem českého rozhlasu (SOČR), který letos slaví devadesátiny. Spojení, ze kterého měli mnozí strach, protože většina míst byla na sezení, nakonec překvapilo. Chyby se sice našly, ale jedinečnost vystoupení obou těles je přebila.

Propojení vážné hudby a interpretů moderní hudby se stává v posledních letech stále populárnější. Kromě Tata Bojs, kteří se spojili se SOČR, se na koncert s orchestrem chystá například i Pražský výběr či Michal Prokop. Tata Bojs se na společný koncert se SOČR připravovali přes půl roku. SOČR pod taktovkou dirigenta Tomáše Braunera slaví letos 90. let a k oslavám si pozval právě skupinu z Hanspaulky. Na výsledek tak byli zvědaví nejen oni, ale především fanoušci. Ti Forum Karlín vyprodali během několika týdnů. Díky unikátní spolupráci SOČR a Tata Bojs se ve Foru Karlín sešlo poměrně netradiční složení publika. Posluchači SOČR tak museli být hodně překvapení, když viděli, co se před nimi odehrává.

Co se ale ukázalo jako hlavní mínus, byl fakt, že koncert byl z větší části na sezení. Kdo znáte koncerty skupiny Tata Bojs, víte, že u nich se sedí velmi špatně. Energie kapely vás zkrátka nenechá sedět. Část publika to vydržela do první poloviny, pak už se většina z něj přesunula do chodbičky mezi přistavené židle. Sedící publikum tak trochu ochudilo partu okolo Milana Caise o energii a i kapela vypadala, že by nejradši viděla publikum tančit než sedět. Sám baskytarista Mardoša k tomu ostatně i několikrát vyzval.

Milan Cais. Tata Bojs
Milan Cais. Tata Bojs

Skupina začala svůj koncert písní Filmařská, u které se Milan Cais oblečený v saku ještě držel. Jakmile se ale posadil za bubny, energie z něj doslova lítala. Velkou škodou bylo, že ve chvíli, kdy se koncert rozjel, přišla třicetiminutová přestávka. Lehce roztančené publikum na židlích se tak po jejím uplynutí muselo opět dostávat do varu. V tu chvíli ale začal být koncert konečně zábavný a na pár závěrečných písní včetně Ztraceni v překladu, Sonda, S ní či Radioamatér už tančily desítky lidí v uličce. Vše vygradovalo písní Pešáci, kterou si publikum nakonec vyskandovalo jako přídavek. V tu chvíli již neseděl snad nikdo.

Škoda, že skupina nenazkoušela s orchestrem více písní, protože koncert, který byl po zásluze odměněn potleskem ve stoje, skončil příliš brzy. Fanoušci se nedočkali ani většiny známých hitů. Chybělo napříkad Opakování či první singl z poslední desky Antikvariát. Příjemným překvapením byla hostující Klára Nemravová či Clarinet Factory nebo live premiéra písně Kamarádky, kde se hlavního zpěvu ujal Mardoša.

Tata Bojs svým spojením se SOČR opět ukázali, že se nebojí výzev, a že jsou skupina, která umí i po tolika letech na hudební scéně příjemně překvapit.

 

Mardoša. Tata Bojs
Mardoša. Tata Bojs

Foto: Martin Straka