Recenze: Last Christmas je tragikomickou komedií, na vánoční Lásku nebeskou nemá

0
326
Share on Facebook
Tweet on Twitter

S obdobím adventu a přicházejících Vánoc se této náladě ladí i česká kina. Přináší novinku Last Christmas, kde je hlavní hvězdou herečka Emilia Clarke, známá ze seriálu Hra o trůny či filmu Než jsem tě poznala a herečka a scénáristka Emma Thompson.

Last Christmas napsala Emma Thompson a inspirací jí byl hit od George Michaela Last Christmas. Ve filmu zazní nejen tato kultovní vánoční píseň, ale i další písně od tohoto zpěváka. Kdyby Bridget Jones hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, byla by jí rozhodně Kate (Emilia Clarke). Vypadá sice jako roztomilá holka, ale je doslova patent na špatná rozhodnutí. Nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se v sobě, neumí si najít normálního chlapa a noci tráví s náhodnými návštěvniky baru a pracuje v obchodě s vánočními potřebami, které jí také moc štěstí nepřináší. Před rokem ještě balacovala nad životem a smrtí a podstoupila náročnou operaci. Jeden by řekl, že si bude života více vážit. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, a přestože je odhodlaná žít tak jak žila doposud, vlivem vánoční atmosféry, magického Londýna a sympatického mladíka, se postupně mění.

Na sympatické komedii, která se postupem mění trochu v tragikomedii, se napůl scénáristicky podílela Emma Thompson, která si zahrála i výstřední matku hlavní hrdinky a  pochází z Balkánu. Herečka je sázka na jistotu a její silný přízvuk, který má, nevyznívá rozhodně nijak hanlivě. Druhou jistotu je vánočně laděný Londýn, do kterého je vložen i obchod s vánočními dekoracemi, kde Kate prodává a předvádí se v roli elfa a kterému vládne královna čínského braku neboli Michelle Yeoh. To je také největší zdroj smíchu.

V hlavní roli se objeví Emilia Clarke

Příběh je vykreslen poměrně dobře a zápletka vás překvapí. Není to ale ve výsledku nic originálního, podobné náměty tu byly už několikrát. Opět tu bloumá hrdinka, která je sice hubenější a mladší než Bridget Jones, ale patent na průšvihy má stejný. Emilia Clarke je známá hlavně jako Matka Draků ze seriálu Hra o trůny a je jasné, že než se jí podaří tento stín překonat, bude to mít velmi těžké. Ostatně to ale všichni herci ze seriálů, a nejen z něj. Třeba takový Rupert Grint už Rona Weasleyho z Harry Pottera těžko překoná. Emilia je ale skvělá komediální herečka, která má nakročená k úspěšné kariéře a za Last Christmas se vůbec nemusí stydět. Některé scény z filmu jsou trochu zbytečně zdlouhavé, nechybí trochu patetické napravení hlavní hrdinky, pár bezdomovců, vánoční písně a zajímavá zápletka. Ta patetický konec trochu vysvobodí a dozajista překvapí.

Last Christmas se sice snažilo překonat kultovní Lásku nebeskou, ale vypadá to, že se to jen tak někomu nepodaří. Rozhodně to ale není film, který by se člověku nelíbil. Navíc s písněmi od George Michaela to je vánoční kýč jako hrom. Ale proč ne? Jako vánoční oddechovka je to ideální.