Recenze: Loutkové divadlo má ambice na thiller roku, konec bere dech

0
462
Share on Facebook
Tweet on Twitter

Které roční obobí je ke čtení detektivek a thillerů nejlepší? Samozřejmě deštivý podzim, který svou atmosférou přímo vybízí k tomu, aby čtenář zapálil svíčky, zachumlal se do deky, uvařil čaj a otevřel dobrou a napínavou knihu. A právě Loutkové divadlo od M.W. Cravena je ideální volbou.

Deštivé období podzimu knihám hodně přeje. Vychází desítky zajímavých děl a knihkupectví berou lidé útokem díky akcím jako je třeba Knihománie nebo Velký knižní čtvrtek. A právě v Knihománii bylo hned několik knih, které určitě stojí za pozornost. Na ty se zaměříme až příště. Teď je na řadě kniha, která vyšla ještě před podzimní nadílkou. Jmenuje se Loutkové divadlo a na svědomí jí má M.W.Craven, který se s Loutkovým divadlem zařadil mezi úspěšné autory thillerů.

Sériová vrah upaluje a mučí své oběti v historických kamených kruzích. Policie je bezradná, protože vrah za sebou nenechává žádnou stopu. Na těle třetí oběti je ale vyryto jméno uznávaného detektiva Washingtona Poe a oni jej znovu povolají, aby se vrátil zpět do práce. On jen velmi nerad souhlasí a vytvoří tým s trochu zvláštní analytičkou Tilly Bradshawovou. Oba dva brzo najdou stopu a detektiv zjistí, že vrah z neznámého důvodu chce, aby byl detektiv přímo ve vyšetřování. A brzy zjistí, že je mnohem horší než být upálen zaživa.

Kniha Loutkové divadlo má ze začátku trochu pomalejší rozjezd. Čtenář se seznamuje s postavami, autor jej nechává nahlédnout do myšlení a chování všech zúčastěných a představuje je někdy až v zbytečných detailech. Nutno dodat, že tyto detaily rozhodně zbytečné nejsou a čtenář by si je měl velmi dobře zapamatovat, protože se mu později budou hodit. Washington Poe je trochu zvláštní detektiv, který pro ránu nejde daleko, ale když se do něčeho zakousne, tak se toho nepustí za žádnou cenu. A Tilly Bradshawová je roztomilá svým nepochopením okolního světa, protože jak už to tak bývá, géniové jsou občas velmi nepochopení.

Trochu jsem se bála toho, že autor se bude snažit zapojit do knihy i nějakour romantickou linku, naštěstí se to nestalo. Některé popisované pasáže jsou trochu nechutné a pro slabší povahy ne úplně ideální. M.W.Craven se nesnažil napodobovat severské autory, kniha se odehrává ve Velké Británii a atmosféra temna dýchá na každém kroku. Jestliže jste fanoušci temných detektivek určitě se vám Loutkové divadlo bude líbit. A konec je fascinující a vraha jen tak tušit nebudete. Závěr knihy a odhalení vraha vystřeluje dílo do výšin, přestože posledních pár stránek je trochu rychlejší a najednou se v něm stane mnoho podstatných věcí. Loutkové divadlo aspiruje na thiller roku, u kterého se budete příjemně bát a nebudete ho chtít odložit.

Chci si přečíst další knižní recenze –>