Slza: Hudbu děláme tak, jak ji cítíme
Stačil jim jediný singl a skupina Slza se dostala doslova pod kůži hudebním posluchačům. Hitovka Lhůta záruční pomalu dostává dvojici ve složení Petr Lexa a Lukáš Bundil na koncertní pódia. Muzikanti nezahálejí a do světa vypustili ukázku tří nových písniček. Nejen o Lhůtě záruční, ale i o koncertech, debutové desce a plánech do budoucnosti jsme si povídali s oběma talentovanými hudebníky.
Nedávno jste vystupovali poprvé před publikem, jak se vám hrálo?
Petr: Super. Já jsem se na to hrozně těšil, protože s živým vystupováním nemám tolik zkušeností jako Lukáš, proto jsem z toho nadšený.
Lukáš: Nervozita trošku byla, bylo to naše první vystoupení, ale byla to ta zdravá nervozita. Publikum nás přijalo skvěle.
Představili jste dva songy, které posluchači neznali, ale přišlo mi, že to jsou jen písničky, které se nesou v jedné pomalé rovině. Máte připravené i rychlejší věci? Případně, proč jste je dnes nezahráli?
L: Určitě máme. S ohledem na typ akce a délku vystoupení jsme však vybrali tyto. Máme k nim hodně osobní vztah, to byl také jeden z důvodů.
Lhůtu záruční jste vydali v říjnu, dneska máme březen a vy jste doposud nevydali další singl. Nebojíte se, že na vás posluchači zapomenou, přestože je Lhůta záruční mezi nejhranějšími písničkami v rádiích?
L: Děláme vše pro to, aby tomu tak nebylo. Další singl jsme zatím nevydali právě proto, že Lhůta záruční je stále mezi nejhranějšími písničkami. Nicméně již brzy vypustíme nový singl, písničku Celibát, ke které připravujeme nový videoklip. Zároveň jsme před pár dny na našem YouTube kanálu zveřejnili ukázky tří nových písniček a také začínáme koncertovat.
V dnešní době spousta kapel komunikuje přes sociální sítě. Myslíte si, že je to klíč k úspěchu k tomu dostat se k fanouškům tzv. pod kůži?
L: Klíč k úspěchu asi ne, je to spíš jedna z forem, jak dostat svoji hudbu k lidem, sociální sítě zároveň umožňují být v každodenním kontaktu s fanoušky. Dřív takhle fungovaly webovky, kde byly guestbooky a fóra, kam lidé psali, dnes to nahrazují právě tyto kanály.
Čím se Slza liší od jiných mladých kapel?
L: Naše hudba je postavena na třech pomyslných pilířích – melodické písničky, české texty a moderní popový zvuk. Děláme ji tak, jak ji cítíme a jak se nám to líbí. Máme velikou radost, že jsme oslovili takové množství lidí – je to pro nás velmi motivující.
Jak se vám podařilo ututlat dva roky život kapely? Člověk má tendenci o nové kapele hned všem říct.
P: Chtěli jsme vystoupit ve chvíli, kdy budeme mít lidem co sdělit. Je pravda, že to někdy nebylo úplně jednoduché. Ale já jsem se o to víc těšil, až vše vypustíme ven.
L: Na druhou stranu – tím, že o kapele málokdo věděl, tak nebylo ani moc co ututlávat.
Stojí za vámi velké vydavatelství, myslíte, že vám to pomohlo dostat se do médií a hlavně do rádií?
L: Samozřejmě. Naše vydavatelství Universal Music nás kompletně zajišťuje – od PR servisu, zajištění nahrávacího studia, po zařizování koncertů ap. Dává nám tak možnost soustředit se pouze na hudbu.
Petře, spousta lidí tě zná díky tvému YouTube kanálu Hoggy. Myslíš si, že vám k úspěšnosti Slzy pomohli i tvoji fanoušci? Že si díky Hoggymu všimli Slzy?
P: Určitě nám to v počátku pomohlo, nicméně snažím se Slzu a Hoggyho oddělovat, kapela je jedna věc a Hoggy druhá – je to koníček. Ale je vidět, že fanoušci přichází odjinud, nejenom z Hoggyho, což nás těší. Na facebooku Slzy máme přes 70 tisíc fanoušků, na Hoggym asi 50 tisíc.
Lukáši, ty hraješ s Xindlem X. Dokážeš si představit, že spojuješ koncerty Xindla i Slzy?
L: Děláme vše pro to, aby se spojit daly, a zatím se nám to daří.
Slza stojí na vás dvou, dnes jste ale vystupovali s doprovodnou kapelou. Jak to budete mít na koncertech?
L: Přesně tak – Slza je dvojice, na koncertech s námi ale budou vystupovat doprovodní muzikanti.
Na co se fanoušci mohou během následujících měsíců těšit?
L: Je toho hodně. Připravujeme videoklip na náš druhý singl Celibát, který by měl mít premiéru na konci března. Zároveň se blíží první koncerty – ve studiu tak dokončujeme písničky, abychom měli dostatečný repertoár. Ukázky tří z nich si můžete poslechnout na našem YouTube kanálu. A s tím souvisí i celá deska, která by mohla vyjít letos na podzim.
Foto: Jiří Štarha
Je pravda, že spoustu lidí zaujala SLZA nejen z důvodu existence Hoggyho, ale i z toho, že se velmi rychle rozšířila mezi ostatní vlivem sdílení, rádií, televizních stanic a fanoušků Hoggyho-Petra. Zejména já jsem se snažila o rozšíření zhlédnutí a tím pádem i zaujetím. V mém okolí tuto skupinu zná každý a 90% ji poslouchá. Ve škole mě těší, když si ji o přestávkách pouštějí! Také se dá říct, že kanál Hoggy neměl šanci nasbírat takovou sledovanost sám, jelikož jeho videa mají okolo 300 – 400K zhlédnutí. SLZA má již přes 2 000 000 :). Ráda SLZU poslouchám a pokud vyjde nové album, se 100% jistotou mohu slíbit, že nebudu jediná, kdo si jej koupí! Už mi visí ve skříni a tričko, sice je to vlastně jen skupina s jedním (zatím) singlem, ale hlavní prioritou koupě byla podpora skupiny :).
Julia Bordejczuk – 14 let – Královehradecký kraj – okres Náchod