Tata bojs pokřtili novinkovou desku blesky fotoaparátů
S lehkostí sobě vlastní zvládli Tata bojs koncert ve vyprodaném Foru Karlín, kde zároveň proběhl křest jejich desky A/B. Kapela se při něm obešla bez šampaňského a tuny hostů, hravě jí postačili fanoušci a jejich mobilní telefony.
Koncertu Tata bojs ve Foru Karlín předcházel set skupiny Midi Lidi, u kterého postupem hracího času sílila elektronická složka, a tak si člověk připadal spíš na party v klubu po třetí hodině ranní než v koncertní hale při očekávání své oblíbené kapely. Volba hlučné předkapely tak nebyla příliš šťastná, o to víc to návštěvníkům vynahradily samotné hlavní hvězdy.
Tata bojs, jež doprovázela ženská vokální skupina Yellow Sisters, začali svou show Nadčasovou, první skladbou na tracklistu nové desky A/B. Kapela z ní zahrála slušnou polovinu skladeb, mezi nimi například Sondu, S Ní, Běžce a Radiomatéra, který patřil k jednomu z vrcholů i díky povedené audiovizualizaci. Při Běžci si pak zpěvák dokonce zaběhal na páse. Novinky perfektně doplňovaly starší písně jako Jednotka času, Attention aux hommes či Elišce, po nové desce však Tata bojs nejvíce čerpali z Ležaté osmičky. Zazněla z ní i Světová, kde si Milan Cais s kytaristou Vladimírem Bárem, který se na rozdíl od baskytaristy Mardoši drží na koncertech spíše v pozadí, zarapovali. Návštěvníci se dočkali i bubenického a kytarového sóla, jejichž délka však nijak nenarušovala celý večer, který přirozeně plynul a neměl žádná hluchá místa.
Samotný křest alba A/B proběhl doslova bleskově, Tata bojs v podstatě jen vyzvali přítomné k zachycení onoho okamžiku bleskem fotoaparátů, hodili pár kopií desky do davu a vrátili se zase k rozjeté show.
Kolem jedenácté hodiny večerní pak zazněly přídavky Antikvariát, Národní a Růžová armáda, tradičně zakončující setlist Tata bojs. Po ní místo očekávaného odchodu hudebníků začali všichni tancovat na Shiny Happy People R.E.M., což znovu roztančilo publikum v Karlíně.
Za zmínku určitě stojí i promyšlená scéna, která byla pestrá a pracovala s různými motivy. Někdy odkazovala na starší desky, jindy na samotná témata skladeb (Usínací doprovázela vizualizace lidského oka, které bylo zachyceno při samotném procesu usínání) nebo byl v pozadí jen puštěn oficiální klip jako při Opakování.
Kapela zkrátka zvládla koncert bez zbytečných řečí a patosu, jenž kolikrát křty doprovází. Navíc mají Tata bojs kromě svých nesporných hudebních a koncertních kvalit i jednu významnou výhodu – nové skladby fungují naživo stejně dobře jako profláknuté hity. Ne všem kapelám se to poštěstí, a tak musí pečlivě skládat setlist. U Tata bojs si však můžeme být jistí, že ať namíchají svůj hudební koktejl jakkoliv, publikum se bude pořád výborně bavit.
Foto: Barbora Turková