Hans Zimmer v Praze dokázal, že symfonický orchestr není synonymem pro vážnou hudbu

0
1167
Hans Zimmer dovezl své největší skladby do Prahy.

První květnovou sobotu zavítal do téměř vyprodané O2 areny původem německý hudební skladatel Hans Zimmer. Nejslavnější tvůrce filmových soundtracků přijel do Prahy v rámci svého prvního celosvětového turné.

Už před vysočanskou halou se ukázal problém s nejasným dress codem na tento typ akce. Ač se jedná o sportovní halu a koncert filmových melodií, někteří pojali tuto akci jinak a dorazili v obleku a „velké večerní“. Ať už lidé přišli oblečení jakkoli, důležité bylo, že přišli. A nebylo jich málo – hala byla skoro vyprodaná. Na pódiu se kromě skladatelského génia objevily desítky hudebníků z různých koutů světa, jedním z hudebních těles byl také Český národní symfonický orchestr.

Hans Zimmer hudební bloky prokládal svým vyprávěním o vzniku jednotlivých skladeb. Představoval hudebníky a zpěvačky, vyprávěl o své rodině i o teroristických tragédiích v Evropě. Právě díky četnosti monologů trval koncert bezmála tři hodiny. Anglicky nehovořící publikum mohlo být zklamáno, že nedocházelo k žádnému překladu, a bylo tak ochuzeno o mnoho emotivních momentů spojených s vyprávěním. V první části zazněly například melodie z filmů Gladiátor, Sherlock Holmes, Andělé a Démoni, Lví král nebo Piráti z Karibiku. Druhá polovina nabídla hudbu z Rain Mana, Spidermana či Temného rytíře. Ač největším hitem měl být přídavek z filmu Počátek, rozhodně největší aplaus sklidila už výše zmíněná melodie Pirátů z Karibiku.

Pohled na zaplněnou O2 arénu.
Pohled na zaplněnou O2 arénu.

Ozvučení bylo bezchybné, až lidem nabíhala husí kůže. Avšak koncertu chyběl vizuální filmový doprovod, který by korespondoval s hudbou, či alespoň název filmu, aby jej posluchači mohli spojit s auditivním obsahem. Publikum však děkovalo dlouhé minuty ve stoje a odcházelo s pocitem, že symfonický orchestr není synonymem pro vážnou hudbu.

Text: Andrea Světlíková

Foto: Vojta Florian / musicserver.cz a Andrea Světlíková